استقرار 2 پایگاه امداد جاده‌ای را از نیازهای اصلی تایباد است
نوشته شده توسط : احسانی
رئیس جمعیت هلال‌احمر تایباد:
استقرار 2 پایگاه امداد جاده‌ای را از نیازهای اصلی تایباد است

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: استقرار 2 پایگاه امداد جاده‌ای را از نیازهای اصلی تایباد است که در حال حاضر با راه‌اندازی یک پست موافقت شده و در مرحله تجهیز است.

خبرگزاری فارس: استقرار 2 پایگاه امداد جاده‌ای را از نیازهای اصلی تایباد است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، غلامرضا صیادی در این بازدید اظهار داشت:در ایام نوروز 97 مورد درمان سرپایی و اسکان موقت 19 مسافر در راه‌مانده انجام شد.

وی کمک به رانندگان  16دستگاه تریلی که در گردنه دردوی در سرمای ناگهانی پایان سال 90 گرفتار شده بودند و خرید تجهیزات امداد و ست هیدرولیک به ارزش 60 میلیون تومان برای حوادث جاده‌ای و آموزش تخصصی نیرو برای استفاده از آن را از اقدامات انجام شده در روزهای پایانی سال 90عنوان کرد.

صیادی همچنین به برگزاری 42دوره آموزشی 35ساعته برای معلمان و دانش‌آموزان در شهرستان‌های تایباد و باخرز در سال  90 اشاره کرد و برگزاری 3 دوره  80 ساعته تخصصی و 38 دوره 8 ساعته ویژه رانندگان وسائل نقلیه سنگین و نیمه سنگین را در اشاعه فرهنگ امداد بسیار موثر خواند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد همچنین  آموزش 386 هزار مهاجر افغانی در مورد خطرات مین را از دیگر برنامه‌های این جمعیت اعلام کرد که در سال گذشته در مرز دوغارون انجام شده است.

صیادی راه‌اندازی 15 کانون دانش‌آموزی هلال احمر، اعزام کاروان سلامت به روستاها، راه‌اندازی 3 کانون امداد روستایی دربند، بهلول آباد و آبقه و آموزش دهیاران بخش مرکزی تایباد را از دیگر برنامه‌های انجام شده در راستای ترویج فرهنگ امداد عنوان کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تایباد همچنین با اشاره به موقعیت خاص شهرستان تایباد و تردد روزانه بیش از 1000 کامیون در محورهای شهرستان و پیشرو بودن جمعیت هلال‌احمر تایباد در حوادثی که در  افغانستان امکان بروز آن هست به تاسیس این جمعیت درسال 1342 در تایباد اشاره و خواستار ارائه امکاناتی متناسب به این مرکز 38 ساله  شد.

وی استقرار 2 پایگاه امداد جاده‌ای را از نیازهای اصلی شهرستان خواند که در حال حاضر با راه‌اندازی یک پست موافقت شده و در مرحله تجهیز است.

حسین ابراهیمی، سرپرست معاونت فرمانداری شهرستان تایباد در ادامه با قدردانی از زحمات نیروهای امدادی مستقر در پست امدادی اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت انسان‌های آسیب دیده که در ذات کار امدادگران هلال‌احمر وجود دارد یکی از پسندیده‌ترین کارهای انسانی است.

وی تخصص را از ویژگی‌های امدادگران جمعیت هلال‌احمر دانست که سبب افزایش ضریب اطمینان از صحت امدادرسانی شده و تلفات انسانی در حوادث را کاهش می‌دهد.

سرپرست معاونت فرمانداری شهرستان تایباد افزود: حضور فعال جمعیت هلال‌احمر در کنار سایر دستگاه‌های نظامی و انتظامی، نظارتی و خدماتی همکار با ستاد تسهیلات نوروزی سبب شده است تعطیلاتی همراه با امنیت و آرامش شهروندان و مسافران نوروزی در شهرستان مرزی تایباد داشته باشیم.

ابراهیمی همچنین با تقدیر از برگزاری دوره‌های آموزش امداد و نجات برای طیف‌های مختلف اجتماعی  در سال 90 گفت: امید است این دوره‌ها در سال 91 نیز تداوم یابد.

سرپرست معاونت فرمانداری شهرستان تایباد افزود:جمعیت هلال‌احمر شهرستان تایباد در سال  90کارنامه موفقی داشته است.





:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: